Sunday, October 30, 2011

Macam Biasalah . . .

apa yang biasa biasa ni ? ehm , korang silakan jugaklah biasa biasakan diri baca entri ini sampai habis . tee hee ~ macam ni , aku masih ingat kalau dulu dulu bila nak mulakan sesuatu perkenalan especially dengan perempuanlah . aku selalu guna satu kaedah ni yang biasa aku guna bagi memulakan perkenalan dan menandakan persahabatan . kalau selalunya bila aku perhatikan , lelaki akan tegur perempuan yang dia nak berkenalan itu dengan memberi salam :-

"Assalammualaikum , tak jawab dosa !" . . .

dan kalau perempuan itu membalas , maka cerahlah peluang untuk berkenalan dengan lebih lanjut . tapi itu dulu , zaman sekolah lama (old-school) bolehlah guna . berbeza pula dengan cara aku , memang ketaralah perbezaannya . bila aku nak memulakan sesebuah perkenalan . aku lebih santai begini , antara "skrip lapuk" aku macam inilah :-

"eh , awak aini kan ?" (main petik je nama)

"eh , bukan ! saya . . . (terus dapat tahu nama perempuan tersebut) . tee hee ~

nak dijadikan kisahnya , maka berterusanlah sesi mengayat itu berjalan , andai kata ada rezeki , adalah . . . kalau tiada , aku angkat kaki pergi . Maaf ! silap orang barangkali . . . tee hee ~

tapi semua ini memori yang pernah aku lalui , dah lama aku tinggalkan pun dan aku pun tak endahkan lagi perkara perkara tak masuk akal macam ini . . .

tapi tadi tiba tiba ...

aku disapa seorang perempuan yang nampak agak sebaya dari segi gayanya . . .

"eh , muka awak macam biasalah saya tengok ..."

. . . . .

aku tersengih . dayyummm ! tersenyum aku jadinya bila teringat semula perangai aku dulu dulu . apakah mungkin dia menggunakan cara sama yang pernah aku praktikkan dulu dulu barangkali ? tee hee ~

. . . . .

notakaki : ada sumber dari mulut mulut yang berkata , dalam dunia ada 7orang mukanya seiras kita !?

p/s : perempuan yang tegur aku tu sebenarnya cashier kat 7-eleven , dan sememangnya muka aku selalu je bertandang , dalam CCTV pun dah jemu asyik muka aku dirakam . dan dan jugaklah tegur "muka awak macam biasalah saya tengok" . perli akulah tu ? tee hee ~

p/s (i) : Hari Raya Aidiladha atau Hari Raya Haji jatuh pada 6Nov2011 (Ahad) ianya telah dipersetujui dan diperkenankan serta diumukan oleh Penyimpan Mohor Besar Raja Raja yang baru iaitu Datuk Syed Daniel Syed Ahmad .

p/s (ii) : jadikan cuti anda satu percutian dan Selamat Berkorban . bukannya TERKORBAN ! berhati hatilah di jalan raya wahai perantau di kota yang ingin pulang ke desa !

. . . . .


korang biasa tak nampak budak ni ? aku selalu jugak nampak budak ni .
kat carian Google . =B
(Sumber : Google)


No comments: