Tuesday, October 18, 2011

Aku Perlu .

waktu ini , minda aku agak loading sikit hari ini . (eh, bukan sebelum ni memang otak aku ni loading jugak ke ?) permudahkan kata . minda aku terasa seperti terawang awangan , separa sedar ! seakan mencari sesuatu yang lebih pasti , lebih realistik dalam hidup . ya ! aku sekarang dalam fasa "kehidupan yang tak menentu" . bukan maksud aku kehidupan aku terabai dan hidup aku bergelendangan merayau rayau tak tentu arah . bukan macam itu . tidak ! cuma kebelakangan ini , kehidupan makin hari makin mencabar , tapi alhamdulillah , hati aku ini masih kuat berpaut pada yang Maha Satu .

kalau kat sekolah dulu , kalau korang ingat semula . lepas UPSR , ada PMR , habis je terus jumpa SPM pulak . selesai tu , sambung Matrikulasi . jauh lagi , DEGREE , MASTER dll . semua benda tu dah pasti . dah tersusun ikut aturan . dan WAJIB nya kita waktu itu untuk mengikut segala aturan yang telah ditetapkan oleh dasar undang undang pembelajaran dari dulu , kini dan selamanya ini . tak akan mungkin ada perubahan yang ketara . (kalau ada perubahan tolong beritahu! ) . nahh ! sekarang ini aku seorang pekerja yang berkerja untuk menyara , menanggung , membiayai diri sendiri dan meringankan sikit beban beban keluarga . tapi , laluan kerjaya aku agak kabur ketika ini . ya ! aku tak tipu diri sendiri . tersangatlah kaburnya sampai tak tahu mana nak tuju . sepatutnya ketika ini (kalau laluan kerjaya aku tak kabur laa) , aku sedang berbakti untuk orang tua aku , tapi sampai sekarang tak tertabur bakti itu . maka , aku harus tukar laluan . membuat satu penghijrahan . menukar laluan dan haluan . sebelum keadaan bertambah parah dan terlambat . aku perlu !

sekarang ini , aku masih menunggu peluang dan ruang yang sangat aku idamkan . aku masih dalam fasa usaha , dan tawakal juga .

p/s : terima kasih daun keladi , paku payung , dulang intan , tepak sirih , kasut berlian kat my-so-called-old-friend yang bertanyakan aku soalan sampai aku tersenyum sendirian sepanjang jaga dan tidur malam aku .

No comments: