Sunday, October 23, 2011

Dan Sebenar Benarnya . . .

"Aku nak kerja itu ! peluangnya ada , usahanya sudah . boleh tak Encik beri saya kerja itu ?!" . . . well , dalam blog bolehlah aku tulis camnie . waktu ni , aku jadi dilema pula sekarang ini . actually hati aku berat nak terima kerja baru ni . tapi ramai yang tak sokong aku . dorang bantah aku sekeras kerasnya ! ewahh ! sewenang wenang korang kan ? (kat sini aku beranilah nak bersuara macam ini , depan dorang sah sah aku tersengih je nanti) .

"amik jelaa keje tu , jangan memilih kerja . . ."

tapi kan , kalau aku ambil dan lalui seadanya pekerjaan tersebut itu dinamakan "bekerja" . tapi niat aku nak bina "kerjaya" . korang faham tak ? KERJA + BERJAYA ! ya ! kerja dan berjaya . macam itulah yang aku idam idamkan dan sedang aku ganda gandakan usaha ketika ini . haii ! rasanya otak aku jadi makin pening kot ? korang pun pening baca entri yang kucar-lana-terabur ni kan ? kalau aku ambil keputusan untuk tidak terlalu memikirkan perihal kerja pun akhir nanti pun aku terfikirkan jugak . macam mana ni sekarang ?

. . . . .

notakaki : atau perlu aku memujuk saraf otak aku ini untuk bawa aku mengembara ke alam khayalan sekejap ? ke sebuah alam yang mana aku boleh bergerak bebas untuk menghasilkan imej imej kehidupan yang aku nak ?

Pesongan Kata : yang sebenar benarnya , aku dah lama pun sebenarnya terima pelawaan my-so-called-old-friend ni . dan aku sendiri telah diberi kepercayaan untuk sama sama me-manage-kan dan membangunkan serta mengusaha-samakan sebuah produk francais sebuah coffee-house ni (sebuah francais terkenal) TERGAMAM siott ! dan itulah yang paling aku angan angankan pun selama ini . ^^

p/s : "Life Is All About Reality , Not Fantasy . . ." Goodluck To Me !  =B

" Masih Belum Sempurna . . . . . "

No comments: