Friday, October 7, 2011

Jalan Jalan Perjalanan .

tahukah ? sebahagian fungsi jalanraya dan lebuhraya adalah untuk menghubungkan dari satu tempat ke suatu tempat yang lain . dari satu kawasan ke satu kawasan yang lain , dari satu penempatan ke satu penempatan yang lain , dari satu pekan ke satu pekan ke satu pekan yang lain , memindahkan perjalanan dari sebuah bandar ke sebuah lagi bandar .

hari ini , (malam nanti) aku akan berangkat ke kuala lumpur . maka , aku bakal menggunakan jalanraya dan lebuhraya bagi menghubungkan aku dengan perjalanan ini bagi memindahkan diri dari satu kawasan ke satu penempatan baru . satu perjalanan dari sebuah pekan menuju ke bandar .

perjalanan ini bukan membawa maksud aku pergi membawa diri . perjalanan ini sebenarnya menghubungkan aku dengan satu suasana dimana sanak saudara berkumpul bagi penyediaan diri sebelum masing masing bersedia untuk perpisahan itu . jika itu yang telah tertulis .

aku harap aku kental .
kehidupan yang tiada dugaan-NYA adalah kehidupan membosankan .

3 comments:

Queenara said...

pegi KL ??

y[O][U].b[U]k[A]n.[A]zg[A]r said...

yupp ! ziarah menziarah selagi masih ada hayat .

Queenara said...

ouhhh . baguslah macam tu . bila nak ziarah aku plak ? hehe .