Thursday, October 27, 2011

Aku Dan Mee Segera .

"Mee maggi cepat dimasak , sedap dimakan . . ."


Sumber : flickr .

kalau tengok iklan ni dulu dulu memang tak pernah berubah . baik dari segi alunan muzik , senikata dan irama maintain je sama . senang cerita tiada pembaharuan langsunglah . dari aku sekecil kecil orang , sampailah ke besar besar budak . mungkin aku salah seorang dari jutaan rakyat malaysia yang pernah addict dengan mee maggi ni . yela , benda yang paling murah , ringkas dan mudah . kena sangatlah dengan tagline nya "masak dua minit" . korang bayangkanlah kalau dalam 24jam berapa banyak dua minitnya ? cuba kira ? korang bayangkan lagi yang dalam tempoh 24jam tu berapa banyak mangkuk maggi boleh disediakan ? cuba hitung ? korang pun malaskan ? tee hee ~ satu lagi memang dah jadi kebiasaan muda muda sekarang ni . yang mudah dan ringkas itulah yang paling praktikal untuk diguna pakai dalam kehidupan . especially lifestyle student student aku dulu . "Mee Maggi Satu Kemestian" tee hee ~

sekarang ni , aku kira kira dah 4 tahun aku mengelak dari makan maggi segera ni (kadang tu ada jugaklah sesudu dua aku jamah) tee hee ~ . kalau dulu sebut je apa perasa , semua aku pernah rasa . perencah maggi paling favourite sah sah lah Tom Yam . perisa yang aku agak dislike sikit perasa Ayam . port sedap menikmati maggi lepas sekolah semestinya kat gerai Cik Nab (betul betul belakang sekolah) . dalam tempoh 2tahun berulang alik (kecuali sabtu , ahad , cuti umum dan cuti khas) mesti menyinggah . lunch aku itulah dia , Maggi Tom Yam + Telur . kemestian ! almaklumlah ! kehidupan sebagai pelajar ."kais pagi makan  roti , kais petang makan maggi" . tee hee ~

sekarang ni , sebut jela apa perasa terbaru mee segera kat pasaran . sebelah mata pun aku dah tak heran pun . aku pun tak tahu kenapa dan mengapa jadi sedemikian rupa . aku pun malas nak fikir . kan bagus kalau makanan yang kurang enak itu diberhentikan terus ? tak begitu ?

p/s : mungkin sebab aku terbiasa makan maggi sampaikan aku tak ralat pun kalau tak memakannya satu hari ? terlalu kerap ? sampai aku jadi bosan ?

p/s : (i) dulu kecik kecik aku suka makan pakai sudu , dah besar ni baru aku suka makan guna tangan . lebih nikmat . mungkin disebabkan dah terlalu kerap aku mudah jadi bosan ? suratan atau kebetulan ?

p/s : (ii) terlalu banyak MSG (Mono-Sodium-Glutamate) pun tak bagus , banyak kesan kesan negatifnya . aku pernah tegur kawan aku yang mana masih menjadi penagihan tegar mee segera ni . alhamdulillah , kesihatan rambut dia semakin baik sekarang . (walaupun kadar ketumbuhan rambut dia kurang dari 0.10 inci setahun) . =B

Sumber : Google search .


No comments: