Wednesday, October 26, 2011

. . .Aku Tinggalkan Kau Untuk Perempuan Yang Lebih HOT !

"aku tinggalkan kau untuk perempuan yang lebih hot! " . . . . .

jangan tanya aku kenapa . ini cuma yang aku pertontonkan tadi , dan disini aku menterjemahkan sahaja barangkali .

petang petang mendung hari ini macam biasa aku tersangkut dalam kesesakkan lalu lintas . aku sabar menunggu , jam menunjukkan pukul 5.45 pm (lebih kurang) . masih awal , awal lagi untuk aku tiba ke destinasi yang dituju . kurang setengah jam aku tiba di destinasi tujuan aku . kelihatannya tiada lagi kelibat si penunggu yang menunggu untuk dijemput aku . jam menunjukkan 6.25 pm (lebih kurang) . aku yang terawal dari waktu . menyelinap keluar seketika dalam renyai renyai hujan , aku menuju tempat kebiasaan si penunggu itu menunggu untuk dijemput aku . dalam kesibukkan aku mencari tempat berteduh dari renyai hujan . mata aku terpandang pada satu suasana yang agak tegang . mungkin dalam keadaan hiruk pikuk mereka mereka menghindar hujan barangkali mereka tidak perasan . di anak anak tangga starbucks itu aku berdiri . niat dihati nak tapau (take-away) starbucks buat sedap basah tekak ini . tapi memandangkan duit pun sekadar cukup cukup makan . aku lupakan terus niat untuk minum . (duit cukup cukup untuk makan . maka , tak dapatlah minum kecuali duit itu aku gunakan untuk makan) . dalam kebingungan ini , aku masih tertumpu pada keadaan tegang di satu sisi kedai starbucks itu . aku tak pasti puncanya , yang aku tahu mereka sedang berantakkan . berantakan menanti belah ! memang ketara . apa yang aku dengar ikhlas dari percakapan si lelaki itu :-

". . . aku tinggalkan kau untuk perempuan yang lebih HOT !"

kenapa begitu ? tak reti bersyukur ke andai kata diberikan seseorang (jodoh) itu yang bakal melengkapi rusuk kiri setiap kaum adam ?

. . . . .

fikiran aku melayang sejenak , si lelaki tersebut bingkas bangun dan pergi . lantas aku pun berlalu , tinggalkan si perempuan itu sendiri disitu . airmata ? itukan teman suka duka seorang perempuan ? barangkali . . .

aku kurang pasti , tapi satu hari , si lelaki itu akan kembali menagih pada si perempuan itu . pasti ! pasti akan ketentuan-Nya .

NotaKaki : korang pernah dengar lagu aishiteru nyanyian Zivilia Band . . . ?

" Kekuatan cinta kita takkan pernah rapuh
Terhapus ruang dan waktu
Percayakan kesetiaan ini
Pada ketulusan a a ai aishiteru "

*but still . . . more than words . . . . .

p/s :si penunggu yang aku maksudkan itu adalah adik aku . . . ^^

"My Twin Twisted-Trans-Sisters" . =B


No comments: