Friday, August 12, 2011

Lost And Found ... sekelip mata banyak alkisahnya .

good morning !!! well hello peeps . apa khabar mu disana sayang ? LOL ! dikesempatan ini , ketika ini , waktu ini (menaip sambil berfikit saat ini) . kebarangkalian dan berkemungkinan lebih dari sebulan tak meyelinap ke "laman sosial" siBISKUT yang ni . takpe ! takpe ! takpe ! dikala ini , walaupun dah masuk hari ke-12 umat manusia menjalani ibadah puasa . tak kisah la kalau siBISKUT nak wish kat semua silent reader Selamat Berpuasa dan Happy Fasting to all my silent reader yang konon kononnya tak reti baca dan paham bahasa melayu . TEETTTT ! hahahahahahahahahaha ! okey cukup ! senak dah kat situ . . .

"Lost And Found" . . .
pertama sekali nak korang paham ini bukan filem komedi arahan Afdlin Shauki tu . ouhh yer , tak lupa jugak . kot kot kalau ada yang khusyuk membaca dan menyelami apa yang bakal siBISKUT terjemahkan kat sini nanti tu jangan sambil mengunyah pulak . waktu imsak rasanya dah lama lepas . hahahahahahahaha ! okey ! back to the top . selama menghilangkan diri dari "laman sesawang" dan "laman sosial" ni , banyak jugak perkara yang datang menduga dan tak diduga menghampiri . even belum raya lagi rasanya nak datang dan menghampiri *okey , sangat tak masuk akal* siapa boleh jangka itu semua ? kehendak kita merancang , tapi kehendak kita tak menentukan . . . kira kira sebulan lebih yang lalu (30 / 06 / 2011) *cerita lama ni* . tanggal tersebut menjadi titik tolak dan bermulanya kisah . . . menjalani kehidupan , menikmati keindahan , meluangkan masa . . . sebulan dan 7 hari kemudian berakhir untuknya . tapi bukan penghujung segalanya . . . . .

"Lost And Found" . . .
"IRIS NADHIFAH BINTI ZAHAR" (BUNGA YANG BERSIH) simbolik kepada bunga (iris) yang putih dan nampak suci dipandang . begitulah panggilan dan maksud disebalik namanya . kelahirannya satu kesempurnaan buat siBISKUT sekeluarga . kehadirannya membuka mata hati dan diri tentang kejadian tiap insan itu ada celanya dan ada ketidaksempurnaannya . bukannya berniat nak memperkatakan setiap kejadian dan perkara yang dijadikan . ini sekadar untuk berkongsi dan cuba membuka mata mata pembaca tentang kelemahan kita yang dah lama ada dalam diri yang mana tak dapat kita lihat . dalam kehidupan ini , kesempurnaan  luaran sering diutamakan . malahan ada ketika siBISKUT sendiri pun mementingkan dan memandang kesempurnaan luaran sehingga adakala terlupa yang luaran ini akan dimamah tanah jugak sampai masanya nanti . ketidaksempurnaan itu hanya pada luaran . tapi kesempurnaan jiwa dan rohani kita macam mana ? . . . apa yang kita jumpa (Found) kat dunia ni sementara , hanyalah pinjaman . suatu hari nanti semua yang kita miliki akan diambil semula dan kita akan paham apakah itu kehilangan (Lost) .

"Lost And Found" . . .
tak nak terlalu jauh dan mendalam sangat pemikiran ini , cuba selami kehidupan hari ini , bukan tentang orang sekeliling , bukan suasana sekeliling , tapi tentang diri sendiri . . . apa yang hilang (Lost) kita akan bertemu (Found) semula disana . cuba renungkan dan selamat beramal dengan amalan masing masing . ^^,V



A Day With Iris Nadhifah Is The Most Precious Moments Ever . . . (':








No comments: