Thursday, August 18, 2011

diam diam . . . aku berbicara , bertindak dan berfikir .


banyak banyak benda yang mungkin siBISKUT terlepas pandang dalam hidup ni mungkin tak mendatangkan apa apa kesan pun pada orang sekeliling mahupun diri sendiri . tetapi bila sesuatu perkara itu yang melibatkan diri sendiri adalah TIDAK mungkin untuk siBISKUT terlepas pandang sesuatu perkara atau hal itu . . . . .

siBISKUT sedar akan satu perkara dalam hidup ini , mungkin teman teman sekeliling menyedari jugak . satu perkara ni sebenarnya dah mula merebak , menjalar , menetap dan bersarang dalam naluri ini . memang siBISKUT sedar akan perubahan itu . tapi siBISKUT abaikan . biarkan sahaja ia nya terus menerjah ruang naluri ini . . . lama kelamaan , semakin teruk , tak boleh dilepas pandang dah . semakin berleluasa . . . . .

BERDIAM . . . SEMAKIN KURANG CAKAP SEMAKIN DIAM . . . . .

semalaman kurang bercakap , hari ini kurang berbicara , minggu depan ? mungkin semakin parah , kurang berinteraksi . . . semua itu cuma tersadai dalam pemikiran . gemar sekali membiarkan akal bertembung . ADUHH !

BERFIKIR . . . SEMAKIN KURANG FIKIR SEMAKIN DIAM . . . . .

fikiran melayang sebentar . . . cuba untuk bercakap . . . tak boleh ! tak dapat nak bercakap dan berfikir pada satu satu masa . . . . .

bila siBISKUT bercakap , susahnya untuk siBISKUT berfikir . . . bila siBISKUT berfikir , payahnya untuk siBISKUT bercakap . senangnya hati melihat orang sekeliling dengan setiap percakapan itu disusuli dengan pemikiran dan di akhiri dengan tindakkan . tapi sukar untuk siBISKUT . . . siBISKUT tak dapat menjadi itu . kenapa ? apasal hahh ?

memilih untuk tidak bercakap , tetapi memilih untuk meluahkan  . . . tapi siBISKUT tetap bersuara dan berbicara .




No comments: