Monday, August 15, 2011

kata hati akal aku . . . . . untuk kata kata hari esok .

"apasal badan kau susut?" . . .

"kurang makan , kurang tidur , terlebih kerja" . . .

"laa , bawa bersabar , kau muda lagi . taksub sangat . agak agak lah wehh !" . . .

"aku nak kahwin macam orang lain jugak , diorang ada cita dan wawasan . macam tu lah aku" . . .

"orang lain pun kahwin jugak , tak pulak mengelabah macam kau" . . .

"takpe , aku kerja keras sekarang , takdelah aku susah nak tengok hari senang aku" . . .

*******************************************************************************

biar kau nampak kehidupan aku sekarang , walaupun kau tak nampak sekuat mana aku berusaha , tak faham usaha keras aku ini . tapi untuk sepinggan penuh nasi untuk aku jamah sepanjang perjalanan hidup aku . . . aku sanggup . selagi aku mampu . selagi ada daya .

walaupun waktu waktu macam ini , masih ada yang sampai hati nak ambil kesempatan keatas orang lain . mempermainkan keinginan aku , mempergunakan perasaan aku . . .

aku kental hati meminta agar dikuatkan iman . . .

mudah mudahan .

*KataHatiAkalAku*

No comments: