Saturday, February 11, 2012

Missed Call Itu Panggilan Rindu ?

Jam menunjukkan tepat ke pukul 12.30 malam . sedang aku leka menyiapkan kerja kerja yang tertunggak . aku dikejutkan dengan bunyi yang sayu sayu di hujung gegendang telinga ini . bunyi yang seakan akan aku kenali . teet-teet ~ teet-teet ~ (bunyi mesej) . aku cuba mendapatkan kepastian , aku bergegas mendapatkan telefon bimbit yang aku simpan kemas dalam laci . sangkaan aku memang tepat . ada satu mesej yang aku terima yang turut dilampirkan bersama 10 missed call ! kejadah apa ? aku pun cuba meng-unlock telefon bimbit aku sendiri untuk memastikan siapa gerangan yang cuba cuba untuk menghubungi aku waktu aku sedang bekerja . agak terkejut untuk aku seketika , satu nombor pemilik yang agak familiar tertera pada skrin telefon bimbit aku .

aku cuba mengeledah inbox aku pula , ternyata si pengirim ini dari si pemanggil yang sama .

"Dah sombong ! missed call tak reply" dalam kebingungan aku cuba untuk ketawa .

aku tidak terus menelefon kembali , sahaja aku mencuba untuk jual mahal . tee hee ~ lagipun kalau benar benar ada hal penting , boleh direct hantar mesej . maka , kali ini aku pastikan yang telefon bimbit dalam genggaman aku sambil aku cuba untuk menyiapkan kerja kerja sebelum aku pulang . sambil aku menyiapkan kerja . tiba tiba , telefon bimbit aku berdering lagi . tapi kali ini , bunyinya agak pendek dan aku tidak berkesempatan untuk menjawab langsung . seolah olah si pemanggil itu cuba mencabar kredibiliti kau yang sedang cuba untuk jual mahal ketika itu . seolah olah si pemanggil itu tahu yang telefon bimbit aku berada pada aku . aku toleh keadaan sekeliling , memerhatikan sekeliling kalau kalau ada yang memerhatikan aku dalam kesamaran malam . tapi tiada seorang pun yang mencurigakan . aku cuba untuk memastikan siapa gerangan yang mencuba untuk mencabar kredibiliti aku . ternyata , orang yang sama .

"ishhh ! apa dia nak missed call aku malam malam camnie?" getus hati aku .

aku mula menjadi risau , serba salah , serba serbi tak kena . makanya , aku melonggarkan kredibiliti aku yang mula mula tadi jual mahal itu untuk menelefon semula .

"hello, kenapa missed call banyak banyak kali?" tanya aku sebaik panggilan aku dijawab .

"saja buat missed call..." jawabnya dengan nada tanpa punyai perasaan bersalah .

"malam malam camnie? kenapa missed call?" desak aku untuk kepastian .

"lahh, missed call kan panggilan rindu." saya rindu, dah lama tak jumpa." jawabnya selamba dan serius .

"erkk, rindu saya? okay, ada masa kita jumpa . jawab aku ringkas . (taipan panjang panjang pun bukan korang nak ambil tahu pun kan? kan ?) .

p/s : aku baru tahu fungsi missed call selain minta pertolongan sesuatu yang amat penting juga boleh digunakan untuk meluahkan rasa rindu . =D

p/s : lepas ni aku tak terikut dah kata kata orang tua tua kononya kalau bulu mata kita gugur , tanda orang rindukan kita . sesiapa yang dapat missed call dari bf/gf dia , itu tandanya bf/gf anda sedang merindui anda . sekian . =B

No comments: