Wednesday, February 22, 2012

Cuba Teka ?

(22/2/2012 , pukul 4.37pm , baru tersedar dari tidur , mamai .)

kringgg ! kringgg ! kringgg ! (bukan rintone sebenar) telefon bimbit aku berdering . dalam kemamaian aku berusaha mengenal pasti arah datangnya bunyi telefon bimbit . tanpa mengendahkan siapa gerangan si pemanggil tadi , aku terus menjawab .

" hello , ini En.Azgar ke ?" (kedengaran seperti suara perempuan)

" sudah ! jangan jangan ini pegawai polisi insurans bank ? " getus hati aku , sambil aku cuba mengenalpasti nombor si pemanggil itu tadi . "Private Number" , dayyummmmm ! orang bank la ni , sah ! terdetik sedikit perasaan menyesal sebab jawab panggilan tadi .

<< 10 saat aku mendiamkan diri >>

" hello ! azgar ! " (suara lain dari suara pemanggil yang  pertama tadi)

" ya , bercakap sini . siapa disana " ? (kedengaran ketawa halus dihujung talian) .

"cuba teka ?! " . . . klu dia :- perempuan , kawan sekolah , selalu kena bahan .

aku paling lemah bab teka meneka ni , paling tak suka meneka orang . pasti tak pernah tepat . kalau hampir hampir pun tekaan aku , hampir salah kesemuannya. tee hee ~ so , satu persatu nama member perempuan yang terlintas pernah sekelas dan satu sekolah dengan aku pun aku sebut satu persatu . dan hasilnya , hampir keseluruhan nama yang aku beri semuanya hampir salah belaka . aku menyerah .

" bukanlah , ish ! banyaknya skandal " . balas si pemanggil tadi selepas puas setiap kali aku sebut satu persatu nama kawan perempuan aku .

" habis tu , siapa ? " tanya aku lagi .

" takpelah kalau tak tahu , dah tak ingat la tu . kbye ! "

dan aku paling lemah bila girl merajuk . ada je minta nak kena pujuk . haihhh ~ dan aku paling pantang sekali aku tak tahu siapa pemanggil tadi . hahhh !

" eh , kejap , dah ingat dah . " aku cuba yakinkan dia untuk tidak letak telefon , walhal aku memang kehabisan idea dah nak fikir siapa gerangan pemanggil ini .

" hah ! siapa ? " tanya si pemanggil .

aku cuma berdiam sambil mengamati lenggok suaranya .

" cepatlah ! siapa , letak telefon karang ! " bentak si pemanggil .

" kejap ! tadi ada dah dalam kepala , sekarang dah lari sebatu " jawab aku ringkas .

" sudahlah kau ! ini akulah , Che' Suehaini . kenal tak ? "

" ouh , awek bus stand tu yer ? " terus si pemanggil tadi mematikan panggilannya , marah barangkali . tee hee ~

p/s : aku memang fail bab bab mengingat orang dan peristiwa .

p/s (i) : aku takut nak bercinta lagi sebab nanti kena ingat tarikh mula mula perkenalan , dekat mana , perkara perkara yang pernah diborakkan dulu , lagu tema percintaan , warna baju , makanan kegemaran dan sebagainya . pasti aku gagal ! tapi kalau perempuan mesti dia ingat perkara ni sampai bila bila , kenapa yerr ? tee hee ~

1 comment:

Unknown said...

perempuan kan sentimental.. tapi kalau saya taw awak ni cepat lupe tak denyer saya nak touch-2 ngan awak.. saya pun lambat nak kenalpasti awak ni.