Thursday, February 16, 2012

Bukan Entri Emo #3

"Apa Jalan Yang Kau Nak Dalam Hidup"

persoalan ini perlu ditanya kepada setiap orang . aku pun selalu bertanyakan pada diri aku sendiri . sampai termenung berhari hari . be professional , gentle aku cakapkan yang kadang kadang aku tak tahu apa yang aku buat dalam hidup , apa yang cuba aku capai dalam hidup . berulang kali dan jelas sekali disini aku nyatakan aku tak pasti dengan konsep kehidupan aku sendiri . kadang kadang aku rasa hanyut dalam kehidupan .

sejuk ,
bahagia ,
sendiri .

satu keadaan tanpa graviti , berpijak tidak nyata , terapung tak terawangan . berselerak , langsung tiada pasti . tapi aku merelakan seperti realiti .

aku cuba,
aku cuba menguruskan kehidupan sedia ada , seperti sediakala . tapi tak jumpa apa apa juga . kadang aku bosan dengan satu satu benda . aku cuba benda baru , bosan ! aku ubah kepada sesuatu yang baru lagi , fresh !

aku mahu itu ,
aku mahu ini ,
aku nak yang baru ,
aku nak yang terkini .

aku ingin terus menerus begini .
terus melihat diri aku dari sisi mata yang lain .

aku bukan pemberontak,
aku bukan racist,
cuma setiap perkara bermula dari angan angan ,
sampai masa ,
dilaksanakan .

No comments: