Thursday, November 3, 2011

Ubah Selera Itu .


hahh ! nampakkan ? nampak tak ? nak aku ejakan ke ? tee hee ~ siapa yang tak pernah minum milo kan ? mesti pernahkan walau sekali seumur hidup ? well , kali ini aku nak sentuh , usik dan kuis sikit perihal milo dengan kehidupan aku . boleh dikatakan kamcing dari kecik lagi aku "bersahabat" dengan milo ni . senang kata , hantu milo . ini semua sebab percaya sangat benda benda yang tahyul mahyul , kalut kolot . konon kononnya "Minum Milo Anda Jadi Sihat Dan Kuat" . maklumlah , budak budak masa tu , mudah terpengaruh dengan iklan . sampailah ketika ini , mana mana aku pergi mesti pesan milo . sekurang kurangnya sehari mesti nak segelas . baik panas , sejuk , bersusu , bergula malahan milo kosong pun tetap aku cari . (selalu kita dengar pasal ketagihan kaffein , kalau milo ? ketagihan koko ? barangkali ?!) . tak kiralah kedai mamak , kedai kat pinggir pinggir bandar mesti aku akan pesan milo .

nak dijadikan cerita , aku sekadar mengisi waktu malam keluar minum dan ditemani abang dan kakak ipar aku . spot aku satu je kedai nak lepak minum kalau kat area rumah ni sebab harganya yang berpatutan . belum sempat aku duduk lagi waiter dah buat pesanan dulu .

"Abang nak minum milo kosong ais kan ?"

"tak , hari ni nak ubah selera . nak carrot susu suam gelas besar."

"Carrot Susu Suam Gelas satu!" pekik waiter tu .

"mandrem dah tak menjadi , kau tak nak minum milo lagi ke?" sindir si tukang bancuh air .

*aku tersenyum*
prihatin jugak mereka mereka ni terhadap pelanggan setia macam aku ni . tee hee ~

. . . . .

~well , custormer is always right~
dan aku gunakan hak aku sebagai pengguna dan memilih untuk tidak minum milo .

Sumber : Google .

p/s : tak salahkan kalau nak ubah selera ? manusia pun berubah ubah , betul tak ? tee hee ~

p/s (i) : minum carrot pun bagus untuk kesihatan mata , aku sendiri telah membuktikan tahap silau mata aku dah susut ke -0.00 . cuma rabun tu memang tak dapat dielakkan . bawaan keluarga namanya . =B

p/s (ii) : betul ke , milo penyebab sembelit ? entah ya entah tidak dorang ini beri hujah .

p/s : (iii) : kebanyakkan milo kat kedai makan sekarang ni banyak menipu , dorang campur serbuk koko dalam bancuhan milo untuk menjimatkan kos . yelah , sekarang ni kos dah meningkat . pelanggan nak sedap , tapi nak harga murah . inilah alternatif yang kebanyakkan dorang guna . tak percaya ? korang beli milo kat mana mana kedai makan dan bezakan dengan yang korang buat sendiri . berbeza ! aku tahu pun sebab aku diajar cara yang sama seperti ini dulu . tee hee ~

chill-lah dengan milo . =B ~ Klik sini !

p/s : (iii) : walaupun aku bukan penggemar kopi dan teh . tapi aku berjaya juga belajar dan memahirkan diri buat air Kopi + Teh . aku ada dengar orang sebut nama air tu , tapi aku tak berapa pasti lagi .


taadaa ! ~ hasil campuran Kopi + Teh . betul betul ho liao ! =B



No comments: