Saturday, November 5, 2011

Entri Semalam , Sepatutnya .

Anugerah Skrin 2011 (ASK 2011)
Sumber : Forum ASK 2011 .
okay ! semua sedia maklum kan ? kan ? kan ! tadaa ~ (tengok atas) . malam kemuncak
Anugerah Skrin 2011 (ASK 2011) telah berlangsung semalam di TV3 . ianya adalah sebuah anugerah yang mana memberi penghormatan kepada penggiat penggiat seni tanah air dan menghargai karya karya penghasilan drama mereka . dan sedia maklum lagi drama Sanggul Beracun arahan Sabri Yunus telah dinobatkan sebagai Drama Terbaik pada malam kemuncak tersebut . tak tahulah nak kata tamak ke tidak , tapi 4 anugerah dibolotnya :-
  1. Drama Terbaik .
  2. Pengarah Terbaik Drama .
  3. Lakon Televisyen (TV) Terbaik .
  4. Videografi Terbaik .
p/s : kemenangan yang agak besar jugalah drama Sanggul Beracun arahan Sabri Yunus ni . =B

tapi malangnya (untuk aku) , aku tidak pernah menonton pun drama Sanggul Beracun ni . dan seperti biasa , seperti tahun tahun lepas . aku mesti tidak menonton drama yang menang Anugerah Terbaik ni . tee hee ~ lebih lebih lagi drama yang disiarkan diluar siaran TV3 . tee hee ~ aku ingatkan semalam drama Kemaafan Yang Tertangguh atau Janji Syurga yang menang sebab ini je drama yang aku duduk menghadap tengok . tapi , itu pun siaran ulangan setiap ahad sebelum hari berlangsungnya malam kemuncak Anugerah Skrin ni . tee hee ~ .

dan aku berharap sangat nak tengok drama Sanggul Beracun ni . harap harap astro dapat buat penayangan semula drama Sanggul Beracun ni . sebab astro suka bab bab ulang tayang sampai muak dan terhafal dialog ni . tee hee ~

p/s (i) : A.S.T.R.O - Awak Semua (Kakitangan Astro) Tipu Ramai Orang . betul ke ?

overall ! ecehh ! keseluruhannya . . . tahap keboleh layanan aku itu biasa biasa saja . bila part penyerahan hadiah aku tumpukan pada penyiapan kerja kerja taipan (menaip) aku . hee ~

. . . . .

Senarai Pemenang Anugerah Skrin 2011 (ASK 2011)

Drama Terbaik - Sanggul Beracun
Pelakon Lelaki Terbaik Drama -Eman Manan (Janji Syurga)
Pelakon Wanita Terbaik Drama - Umie Aida (Air Mata Nur Salina)
Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik Drama - Faizal Yusof (Jangan Hantar Aku Ke Neraka)
Pelakon Pembantu Wanita Terbaik Drama - Elfira Loy (Kum Kum)
Pengarah Terbaik Drama - Sabri Yunus
Artis Harapan Pantene - Fazli Daniel Ali (Yang Terpuji)
Drama Rantaian Terbaik - Juvana
Drama Komedi Terbaik - Geng Surau
Lakon TV Terbaik - Sanggul Beracun
Videografi Terbaik - Sanggul Beracun
Filem Terbaik - Magika
Pelakon Lelaki Terbaik Filem - Remy Ishak (Cun)
Pelakon Wanita Terbaik Filem - Eja (Janin)
Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik Filem - Sidek Hussin (Karak)
Pelakon Pembantu Wanita Terbaik Filem - Nadiya Nissa (Cun)
Pengarah Terbaik Filem -Osman Ali (Cun)
Lakon Layar Terbaik Filem : Aku Tak Bodoh (Borris Boo)
Laporan Khas/Berita Terbaik : Buletin Utama (Pengemis Terhormat)
Rancangan Hiburan Terbaik : Maharaja Lawak Akhir
Rancangan Muzikal Terbaik : Shout Awards 2010
Rancangan Bual Bicara Terbaik : Selami Jiwa : Datuk Dr Fadzilah Kamsah

**sumber dari forum Anugerah Skrin 2011 (ASK 2011)
. . . . .

p/s (ii) : terasa nak jadi pelakon sebab boleh berlakon dan beraksi peluk peluk dengan pelakon dalam drama . dayyummmmm ! =B

p/s (iii) : teringin nak guna i-Pad pula lepas tengok Anugerah Skrin semalam . =B


No comments: