Wednesday, April 6, 2011

R.O.A.D.T.R.I.P ! ! !

apa khabar budiman dan budimanita diluar serta para pembaca blog siBISKUT (termasuklah followers) ? baik-baik ke seadanya ? well , introduction yang sungguh simple ini bakal dihadirkan ataupun lebih senang dilampirkan dengan artikel yang ringkas dan serba-serbi "santai" ~ tee hee . tengok title pun ada ura-ura atau seakan kena mengena dengan apa yang siBISKUT bakal transkripkan dalam bentuk penulisan .
ROADTRIP ! atau lebih mudah faham "PERJALANAN" dan lebih mesra lagi
"MAKAN ANGIN" ~ . "MAKAN ANGIN" pada 03APR2011 (AHAD) siBISKUT sekeluarga (termasuk kakak ipar) menunaikan salah satu permintaan adik siBISKUT (teringin nak jejak @ lihat "MESRA MALL") .

pagi tu (ahad) planning untuk bergerak awal terbantut sikit jugaklah (semuanya angkara bangun lewat) tee hee ~ planning yang awalnya nak bergerak jam 8.00 pagi tertangguh sehingga jam 9.00 pagi . 45minit kemudian siBISKUT sekeluarga selamat tiba di sempadan antara kuantan-kemaman . 45minit kemudiannya , sampailah kami ke destinasi pertama kami . . . . . KEMAMAN .

----------------------------------------------------------------------------------------------------

DESTINASI PERTAMA

lokasi pertama : MESRA MALL .
p/s : lebih kurang dua jam jugaklah bertapa kat dalam nie . sakan bebenor gamaknya . tee hee ~ .

SANTAPAN PERTAMA !!! MENU : KUEY TEOW GORENG + MILO KOSONG .
p/s : selepas ronda-ronda MESRA MALL , it's SANTAPAN time ! ! ! tee hee ~



KEDAI CHAMELEON (menjual aksesori / perhiasan / barang kecantikkan wanita) merupakan mangsa pertama tempat kami bergambar . tee hee ~ SEMPOIIII ~ .

KESENGALAN ~
p/s : setelah sejam menunggu dorang shopping . layan snap-snap gambar kejap . tee hee ~

BORINGGGGGGGG ~
p/s : selepas sejam setengah menunggu . . . tak selesai lagi "kegiatan" mereka . (biasalah perempuan ~) .


------------------------------------------------------------------------------------------------------

DESTINASI KEDUA

selesai segala aktiviti (kat MESRA MALL) . kami menyusuri jalan-jalan sekitar kemaman . sampailah kami di . . . . .

PANTAI KEMASIK !
p/s : maaf gambar tak berapa clear (dalam keadaan kereta bergerak) .



p/s : permandangan sekitar pantai kemasik ~ memeh cung ! ! !


-------------------------------------------------------------------------------------------------------

DESTINASI KETIGA

pasti tak sah makan angin ke terengganu jika tidak menikmati makanan rutin yang paling famous kat sini , yakni , KEROPOK LEKOR / SATA / OTAK-OTAK . . . . .


p/s : selepas selesai menikmati juadah petang . tee hee ~ disahut dengan siupan angin bayu laut , mata pun dah sotim (mengantuk) . perut dah kenyang , hati sudah senang . tapi ghairah nak meronda-ronda sekitar kemaman lagi nie . teee hee ~ .

NOTAKAKI : lokasi seterusnya tidak dapat dipaparkan kerana camera kehabisan bateri , so very the sorry to say guys !!!! terpaksa laa skip setakat ini dahulu . TETAPI , nak juga beritahu yang aktiviti selepas ini adalah sesi menjelajah pasaraya ! tee hee ~ memborong pakaian yang murah-murahlah katakan . SEKALI LAGI mohon maaf kerana tiada paparan untuk dipaparkan sebagai perkongsian untuk pembaca-pembaca sekalian . apa yang dipaparkan hanyalah sebahagian dari cebisan apa yang telah mata ini nikmati sepanjang perjalanan tersebut . apa-apa pun , inilah trip yang terbaik pernah siBISKUT lalui . harap-harap ada peluang dan berkesempatan ke neegeri-negeri lain pula . THE END !

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

p/s : pemandangan sekitar kawasan perumahan pada waktu senja . (selamat pergi dan selepas selamat pulang ke rumah dalam keadaan selamat) . aminn . tee hee ~

No comments: