Sunday, September 25, 2011

dugaan menduga .

"Wowo,
Nampak ketarakah dilema di wajah ku,
Wowo,
Diluarnya tenang tapi tuhan saja tahu.
Wowo,
Nampak ketarakah dilema di wajah ku,
Wowo,
Diluarnya tenang tapi tuhan saja tahu" .

bagi yang terbiasa dengan lantunan muzik bawah tanah (underground) mesti kenal hak cipta asal kepada lirik kat atas ni . maka , dengan lapang dadanya tak perlulah memperjelaskan dengan lebih lanjut siapakah pemilik asal kepada senikata ini . . . satu hal yang amat aku pasti , aku tertarik ! tertarik untuk berkongsi . . . mehh baca kat bawah ni .

beginikah kehidupan harian kita ? diakhiri sengsara , setelah dicurahkan semua usaha ? kenapa wujud tanda tanya ? jangan tanya mengapa . . . kehidupan ini realiti bukan mimpi .

persoalannya kini , nampak ketarakah dilema diwajahku ?
persoalannya kini , sampai bila aku mampu bertahan ? mampukah aku ?

cuba aku untuk mendalaminya , dari mimpi ke realiti . tapi apa yang aku jumpa ? semuanya sama . direplika berkali kali , berkecamuklah hati , bila sampai masanya nanti , pasti kau orang merasa sendiri . . .

diluarnya tenang tapi tuhan saja tahu . . .

realiti atau mimpi , yang aku pasti , ini semua dugaannya .

pasti ...

2 comments:

Queenara said...

tumpang tanya , lagu sape tu ea ? tak pernah ku dengar plak hihi ^^

y[O][U].b[U]k[A]n.[A]zg[A]r said...

lagu burung kakak tua by kesatuan seni lagu lagu rakyat . LoL !